سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که عوض را باور کند ، در بخشش جوانمرد بود . [نهج البلاغه]

یکی از آموخته های ما آدمیان کره خاکی که جنبه عمومی دارد بد فهمیدن قدرت است ،البته اکثریت ما نه همه ،که برای کسب قدرت تلاش میکنیم و گاهی دست به هر کاری میزنیم ، آنچه در جوامع دنیا قدرت محسوب میشود ما راچشم بسته به دنبال خود میکشد ، چه زن باشد و چه مرد ، پول و ثروت و مقام و احترام و غیره ، آنچه اجتماع آنرا به عنوان قدرت قبول دارد ، ما با بدست آوردن و داشتن آنها احساس توانایی میکنیم و به حال خوبی میرسیم ، این حال خوب کاذب تا سه ماه دوام دارد و بعد روز ازنو و روزی از نو ، ما معتاد این نوع روش ها شده ایم .
یاد یکی از گفته های حضرت مسیح افتادم که میگفت   // اگر کسی سیلی به صورت شما زد آن طرف صورت خود را هم در اختیارش بگذار // البته به طور مثال عرض کردم ، در واقع اگر بخواهیم قدرت واقعی را درک کنیم بایستی روش و فرهنگ خودمان را مورد بازبینی قرار دهیم ، گفته حضرت مسیح و بزرگان دیگردر زمان خودشان ، گفته هایی نا متعارف محسوب میشدند و حتی امروز هم نا متعارف و حتی ضد اجتماعی محسوب میشوند ولی حقیقتی در آنها پنهان است که اگر ما پی به حقیقت آنها ببریم ،  آنچه در جوامع به عنوان قدرت تبلیغ میشوند،
دیگر برای ما قدرت نیستد بلکه ما آنها را وسایلی برای رفاه میبینیم ،حالا اگر همین جمله قدیمی که اکثریت ما آن راشنیده ایم را بخواهیم مفهوم جدیدی از آن بیرون بکشیم را میتوان اینطور معنا کرد که ،وقتی کسی به صورت ما سیلی
میزند در واقع ظلمی در حق ما کرده ، ما در اینجا مظلوم واقع شدیم ،سیلی زننده یعنی ظالم، عدالت را در من مظلوم زیر پا گذاشته ،من  مظلوم دو انتخاب دارم ، اولین انتخاب من که در بخش آموخته های اجتماعی من ثبت شده میگوید
چشم در برابر چشم ، یعنی ظلم را میتوانم با ظلم جواب بدهم ، این حق را اجتماع برای من قایل شده و به رسمیت شناخته ،این مفهوم بیرونی است و من با آن هیچ مخالفتی ندارم ولی من با مفهوم درونی آن کار دارم که میخواهیم مفهوم جدیدی از قدرت درونی را از آن بیرون بکشیم ،انتخاب دوم من دادن طرف دیگر صورت است که در واقع این را میخواهد گوشزد کند که میتوان مظلوم واقع شد ،ولی با ظلم جواب نداد و با انصاف جواب داد ،وبا انصاف فرصتی به ظالم، برای بازگشت به عدالت فراهم کرد وقتی انتخاب میکنیم که ظلم را با ظلم جواب ندهیم وبا درایت و تعقل و خرد جواب
بدهیم ,به قدرت رسیده ایم ,،این نوع روشها، ایجاد قدرت میکند ،ظلم یعنی ایجاد درد و رنج کردن
و وقتی انتخاب میکنیم که تولید رنج نکنیم ،قدرتمند میشویم ،به یکی از ویژه گیهای انسانی دست پیدا میکنیم،از درون قدرتمند و توانا میشویم ،هر کدام از سخنان پیامبران و بزرگان را بایستی مفهوم و حقیقت ومعنای نهفته آنها را به درستی استخراج کرد تا خیلی ساده کاربرد این زمانی و این مکانی داشته باشد ، پاینده باشید .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط صبوری 93/7/19:: 1:20 صبح     |     () نظر

درباره

صبوری
هدف از ایجاد این وبلاگ احساس وظیفه ایی است که اولا سپاس از خداوند برای توفیق این فرصت برای خودشناسی در کنار استاد و معلمی که مرا تا ابد بنده خدا کرده و دوم برای آن حتی تویی که نیازمند و طالب کشف ومکاشفه وبنده گی نظم و هماهنگی و هارمونی هستی.در ضمن آنچه مینویسم فقط نظرات شخصی است و هیچگاه بی احترامی و هتک حرمت به هیچ دینی در مرام من وجود نداردکه من عاشق تمام پیامبران خداوند بلاخص حضرت محمد (ص) هستم وهرکسی کوچکترین بی احترامی به اعتقادات و باورهای انسان کنداز خدا پرستی دور است ,اگر دیدگاه من با شما یکی نیست این به دلیل تفاوتی است که در اندیشهای ماست وهیچ چیز دیگری نیست ودر این راه ما هم سفرانی همراه به سمت خداوند هستیم و در این راه من محتاج راهنمایی های شما انسان بزرگ هستم
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها