سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف، دوستی را پایدار می کند . [امام علی علیه السلام]

آدم در عین سادگی خیلی پیچیده است روز و شب در ارتباطات و حتی در تنهایی
خودش با انواع ماسکهای مختلفی که از آنها استفاده میکند به باورهای گوناگونی
رسیده و گاهی کلمه ایی و حرفی باعث میشود چهره واقعی برملا شود .
آنجه که ما به نمایش میگذاریم واقعیت ما نیست بلکه واقعیت ما بیدار شدن
لحظه ایی است که گرگ درون ما زنده میشود .
ما در زندگی تلاشی بس عظیم میکنیم که از خودمان چهره ایی ارایه دهیم که
مورد قبول قرار بگیرد و این تلاش بسیار بیهوده است , چهره ایی غیرواقعی . پشت تمام این صورتک ها گرگی درنده که آنهم درجه بندی دارد , خفته , که در
اثر تلنگری بیدار میشود و به اندازه درندگی , پاره پاره میکند, گرگی که عده ایی
آنرا به اسامی نفس یا من ذهنی و غیره از او یاد میکنند .
در درجه اول برای رام کردن این گرگ درون بایستی این گرگ را در خود ببینیم , باید
ببینیم که من خود او هستم نه آن نقش و نگارهای زیبایی که ارایه میدهم.
وقتی که این گرگ درون آزاد میشود آنوقت فحش و ناسزا میدهیم با قمه و چاقو
به جان هم می افتیم و میکشم و مثل گروه داعش سر میبریم , همه ما
گرگی در درون داریم که اگر این گرگ درون را رام و اهلی نکنیم با کوچکترین دلیل
به نهایت درندگی میرسند و از هر حیوانی در هر لباس و مقامی که باشیم بدتر
عمل میکنند .
همه ما باید با گرگ درونمان رو در رو و چشم در چشم , روبرو شویم , چاره نداریم
بدون نقاب با این گرگ بایستی زندگی کرد ,تا راه رام کردن او را پیدا کنیم , وگرنه
همیشه اسیر ش خواهیم بود , با واقعیت این لحظه بایستی بدون قضاوت که
این خوب یا بد باشد , با آن بایستی زندگی کرد , اگر به من و شما بگویند که تا
مدتی با یک مار زنگی بسیار خطرناک بایستی در این اتاق که راهی به بیرون
ندارد زندگی کنیم چه میکنیم ؟  فقط  توجه , در تمام مدت زندگی با ما ر ,توجه
 و توجه ,که او آسیب نرساند . این اولین قدم رام کردن و اهلی کردن است.
 و این یک کار دقیق علمی است و احتیاج به آموزش و تربیت استادی دارد که
به ما این تخصص و علم را بیاموزد , درست مثل علوم دیگر , بدون تخصص این
کار شاید به نتیجه نرسد , پاینده باشید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط صبوری 93/9/30:: 12:56 صبح     |     () نظر

درباره

صبوری
هدف از ایجاد این وبلاگ احساس وظیفه ایی است که اولا سپاس از خداوند برای توفیق این فرصت برای خودشناسی در کنار استاد و معلمی که مرا تا ابد بنده خدا کرده و دوم برای آن حتی تویی که نیازمند و طالب کشف ومکاشفه وبنده گی نظم و هماهنگی و هارمونی هستی.در ضمن آنچه مینویسم فقط نظرات شخصی است و هیچگاه بی احترامی و هتک حرمت به هیچ دینی در مرام من وجود نداردکه من عاشق تمام پیامبران خداوند بلاخص حضرت محمد (ص) هستم وهرکسی کوچکترین بی احترامی به اعتقادات و باورهای انسان کنداز خدا پرستی دور است ,اگر دیدگاه من با شما یکی نیست این به دلیل تفاوتی است که در اندیشهای ماست وهیچ چیز دیگری نیست ودر این راه ما هم سفرانی همراه به سمت خداوند هستیم و در این راه من محتاج راهنمایی های شما انسان بزرگ هستم
صفحه‌های دیگر
پیوندها
لیست یادداشت‌ها
آرشیو یادداشت‌ها